Ruimte voor je bedrijf

Je groeide van start-up naar scale-up en verhuist van de zolderkamer naar een toffe kantoorruimte. Maar hoe maak je een goede indeling? Wil je sta-tafels? Hoe beïnvloedt de ruimte de werksfeer? Hoe voer je je merkidentiteit door op kantoor?

Stap 1: adem in, adem uit

Inventariseren & analyseren

We beginnen bij het begin: wat doet je bedrijf en wat is er nodig om je werk goed te doen? Denk aan:

  • Aantal m2, aantal werkplekken/flexplekken
  • Soort meubilair (statafels, telefooncabines, brandveilige opbergkasten, vergadertafels)
  • Bouwkundige bijzonderheden, sanitair, pantry’s, wand- en vloerafwerkingen
  • Speciale verlichting of apparatuur en installatie-eisen
  • Sfeer en uitstraling (kleuren, vloerbekleding, materialen)
  • Veiligheid, ergonomie en arbo-eisen
  • Duurzaamheid

Om goed in kaart te brengen hoe werkprocessen eruit zien, kan ik een workshop met je hele team organiseren. Dat is vaak heel verhelderend. De hele analyse vatten we samen in het Programma van Eisen (PvE).

Inrichten kantoorruimte

Stap 2: don’t you worry ‘bout a thing

Ontwerp én uitvoering in handen van een expert

In het Programma van Eisen staat precies waaraan je nieuwe werkomgeving moet voldoen. Op basis daarvan maak ik een ontwerp dat bestaat uit tekeningen en sfeerbeelden. Nadat we dit hebben bekeken en besproken pas ik waar nodig dingen aan en kunnen we aan de slag met een definitief ontwerp. En dan? Dan ga ik naar huis. Of… jij gaat lekker weer aan het werk en je laat mij de uitvoering en bouwbegeleiding doen.

Bespaar tijd en geld en laat Maria:
  • Offertes aanvragen: ik weet wat je nodig hebt, bij wie je offertes moet opvragen en hoe je offertes beoordeelt.
  • Werktekeningen maken: zodat interieurbouwers precies weten wat ze moeten doen zonder eindeloze vergaderingen en dure misverstanden.
  • Korting regelen en je budget bewaken: ik werk al jaren samen met verschillende leveranciers en kan meestal leuke kortingen krijgen, zodat we binnen je budget blijven.
  • De bouw begeleiden: voortdurend checken of alles volgens plan gaat, vragen beantwoorden en ad hoc beslissingen nemen kost tijd. Tijd die jij nodig hebt om je bedrijf draaiende te houden.
  • Turn-key opleveren: je hebt geen omkijken naar de hele verbouwing*, op een dag steek je de sleutel in het slot, stapt je nieuwe kantoor in en gaat achter je bureau zitten alsof het nooit anders is geweest.

* Wat je wél even zelf moet doen is die fles Moët & Chandon Imperial Brut koud zetten.

STap 3: duurzaam zakendoen

Toekomstbestendig en duurzaam ontwerp

Duurzaam is my middle name, al sinds ik van de academie rolde. In mijn ontwerp zoek ik altijd naar de meest duurzame oplossingen. Daarom kies ik circulair kantoormeubilair. En voor materialen met een BREAAM-keurmerk. Dat is niet alleen beter voor de wereld, maar ook voor jou. Het keurmerk heeft invloed op:

  • De waarde van je gebouw
  • Het groene imago van je gebouw én je merk
  • De gezondheid en productiviteit van je werknemers

Deze bedrijven gingen je voor

Een greep uit mijn portfolio

Projecten in beeld