Interieurontwerp voor je (nieuwe) kantoor

Je groeide van start-up naar scale-up en verhuist van de zolderkamer naar een toffe kantoorruimte. Maar hoe maak je een goede indeling? Wil je sta-tafels? Hoe beïnvloedt de ruimte de werksfeer? Hoe voer je je merkidentiteit door op kantoor?

Stap 1: adem in, adem uit

Interieurontwerp: wat heb je nodig voor je werk?

We beginnen bij het begin: wat doet je bedrijf en wat is er nodig om je werk goed te doen? Denk aan:

  • Aantal m2, aantal werkplekken/flexplekken
  • Soort meubilair (statafels, telefooncabines, brandveilige opbergkasten, vergadertafels)
  • Bouwkundige bijzonderheden, sanitair, pantry’s, wand- en vloerafwerkingen
  • Speciale verlichting of apparatuur en installatie-eisen
  • Sfeer en uitstraling (kleuren, vloerbekleding, materialen)
  • Veiligheid, ergonomie en arbo-eisen
  • Duurzaamheid

Om goed in kaart te brengen hoe werkprocessen eruit zien, kan ik een workshop met je hele team organiseren. Dat is vaak heel verhelderend. De hele analyse vatten we samen in het Programma van Eisen (PvE).

Inrichten kantoorruimte

Stap 2: don’t you worry ‘bout a thing

PvE: een strak plan voor de herinrichting van je kantoor

In het Programma van Eisen (PvE) staat precies waaraan je nieuwe werkomgeving moet voldoen. Op basis daarvan maak ik een ontwerp dat bestaat uit tekeningen en sfeerbeelden. Na bespreking volgt het definitief ontwerp. Uitvoering en bouwbegeleiding doe je óf zelf, óf je laat het aan mij over zodat jij verder kan met je bedrijf. Ik kan bijvoorbeeld:

  • Offertes aanvragen: ik weet wat je nodig hebt, bij wie je offertes moet opvragen en hoe je offertes beoordeelt.
  • Werktekeningen maken: zodat interieurbouwers precies weten wat ze moeten doen zonder eindeloze vergaderingen en dure misverstanden.
  • Korting regelen en je budget bewaken: ik werk al jaren samen met verschillende leveranciers en kan meestal leuke kortingen krijgen, zodat we binnen je budget blijven.
  • De bouw begeleiden: voortdurend checken of alles volgens plan gaat, vragen beantwoorden en ad hoc beslissingen nemen kost tijd. Tijd die jij nodig hebt om je bedrijf draaiende te houden.
  • Turn-key opleveren: je hebt geen omkijken naar de hele verbouwing*, op een dag steek je de sleutel in het slot, stapt je nieuwe kantoor in en gaat achter je bureau zitten alsof het nooit anders is geweest.

* Wat je wél even zelf moet doen is die fles Moët & Chandon Imperial Brut koud zetten.

STap 3: duurzaam zakendoen

Sustainable office

Duurzaam is my middle name, al sinds ik van de academie rolde. In mijn ontwerp zoek ik altijd naar de meest duurzame oplossingen. Daarom kies ik circulair kantoormeubilair. En voor materialen met een BREAAM-keurmerk. Dat is niet alleen beter voor de wereld, maar ook voor jou. Het keurmerk heeft invloed op:

  • De waarde van je gebouw
  • Het groene imago van je gebouw én je merk
  • De gezondheid en productiviteit van je werknemers

Deze bedrijven gingen je voor

Een greep uit mijn portfolio

Projecten in beeld